مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد مسابقات ملي مهارت را رقابت سالم بين جوانان كشور در زمينه هاي مهارت فني و حرفه اي دانست كه موجب شناسايي و كشف استعداد هاي برتر مي شود .

حبيب الله كارگر بيان كرد : مسابقات ملي مهارت به كشف استعداد هاي حرفه اي جوانان و ايجاد فرصت مناسب جهت شكوفايي مهارت ها ، شناساندن اهميت آموزش هاي مهارت و نقش آن در توسعه اقتصادي به عموم مردم و جلب نظر مسئولين ، صنايع و صنوف جهت مشاركت در مسابقات مهارت و شناسايي و معرفي افراد ماهر ونخبه به صنايع و بنگاه هاي اقتصادي منجر مي شود .

وي در ادامه گفت : ترويج و ارتقا فرهنگ مهارت آموزي ، ايجاد بستر مناسب جهت ارتقا مهارت هاي حرفه اي كشور تا سطح مهارت هاي جهاني ، شناسايي كمبودها در آموزش هاي فني و حرفه اي ، ايجاد فرصت مناسب براي تبادل اطلاعات فني و تجارب حرفه اي بين جوانان و ارتقا سطح استاندارد هاي آموزش مهارت در سطح كشور از ديگر اهداف برگزاري مسابقات ملي مهارت به شمار مي آيد .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان با بيان اين مطلب كه در مسابقات ملي مهارت جوانان ماهر زير 22 سال شركت دارند اظهار كرد : مسابقات ملي مهارت در سه سطح شهرستاني ، استاني و كشوري برگزار مي شود و در هر مرحله از مسابقات با دعوت از متخصصين و كارشناسان خبره هر رشته پروژه  هاي مربوطه طراحي شده و به استان ها ارسال مي شود .

كارگر خاطر نشان كرد : ايجاد بستر مناسب براي رقابت نظام مند بين دانشجويان ، دانش آموختگان و مهارت آموختگان نظام  هاي آموزش فني و حرفه اي كشور در قالب مسابقات ملي مهارت امكان تراز يابي و مقايسه با يكديگر و پيدايش شرايط بهبود و ارتقا نظام هاي مذكور را فراهم مي سازد .

وي عنوان كرد : شرايط خاص كه امروزه تحولات مستمر فناوري ها و اقتصاد بر مهارت هاي شغلي را به وجود آورده است جايگاه آموزش هاي فني و حرفه اي را در ياري رساندن به نيروي كار براي هماهنگي با وضعيت متحول ، بسيار ممتاز ساخته است .

كارگر در پايان يادآور شد : مربيان نيز از طريق شركت در طراحي پروژه ها و اجرا و داوري مسابقات با علم روز و فناوري هاي جديد آشنا شده و توانمندي خود را افزايش مي دهند .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا